Головна / Публікації та новини / «Стомлені» українські дороги або то яма, то канава.

публікації та новини

  • Підзаголовок
  • «Стомлені» українські дороги або то яма, то канава.

    Май - 07 - 2018

    Сніг, звичайно, заповнює ями, які залишилися з минулої зими, дороги стають рівніше. Але сніг – не найкращий наповнювач, з ним іноді трапляються казуси. Наприклад, він може розтанути, його можуть прибрати. Тому взимку на дорогах потрібно бути уважним, там одне з двох: або ожеледиця, або ями.

    Важко сперечатися, що коли мова йде про стан вулиць та доріг в Україні, то вони могли б бути кращої якості. Особливо важко знайти аргументи для захисту на початку весни. Водії, потрапивши в яму, не звертаючи уваги на те, чия це яма — «Укравтодору» чи місцевих комунальних служб.

    Аналітики Світового економічного форуму підготували звіт про глобальну конкурентоспроможність, у якому оцінили якість українських доріг в 2,3 бали з 7. Україна зайняла 137 місце з 144 в рейтингу якості доріг від The World Economic Forum. Латинська приказка говорить: «Або знайди дорогу, або проклади її сам». В Україні ж це звучить не як народна мудрість, а як сувора реальність.

    «Укравтодор» вже на початку березня обіцяв почати ремонтувати дороги, які цьогоріч особливо потерпали від змін температури. Згідно з розрахунками відомства, зараз заміни дорожнього покриття потребує 170 тис км українських доріг. Така реанімація шляхів обійдеться держбюджету у щонайменше 450 млрд грн. Як стало відомо на ремонт і будівництво доріг на тендерах минулого року було вкрадено понад 114 млн, і то це те, що вирахували.

    В Україні є можливість будувати дороги — можна отримати і фінансування, і технології, і бажаючих їх будувати. Однак ефект неможливий без контролю.

    На сайті президента нещодавно зареєстрували петицію, яка вимагає «ввести кримінальну відповідальність за виробництво неякісного дорожнього покриття, а також за укладення дорожнього покриття з порушенням технології». Наразі вона зібрала 1300 підписів із необхідних 25 тисяч.

    В уряді за «оптимістичним сценарієм» цього року планують повноцінно полагодити 2195 кілометрів доріг. «Забезпечити проїзд основними коридорами» обіцяють не раніше червня.

    Щоб було дешевше, розглядають можливість будівництва бетонних доріг в Україні.

    Цементно-бетонне покриття доріг було гучною темою для обговорення минулого року. Посадовці заявляли про чарівну довговічність цементно-бетонних доріг, їхню дешевизну в порівнянні з звичайним покриттям та легкість в виробництві.

    Аби дороги в Україні не лише у мріях були схожими на ті, куди так р’яно хочуть українці, треба впродовж принаймні п’ятьох років витрачати на це хоча б 50 мільярдів гривень із бюджету, кажуть в міністерстві інфраструктури.

    Одразу за знаком виїзду з міста траса перетворюється на смугу перешкод, а водії рухаються зі швидкістю, що не перевищує 10 кілометрів на годину. У ямах та багнюці нескінченні кілометри дороги. Подекуди «чорні діри» сягають до півтора метра в діаметрі та понад 25—30 сантиметрів у глибину. Політики вже більш як три роки обіцяють відремонтувати більше ніж половину українських доріг, але щовесни асфальту в Україні залишається дедалі менше.

    Стан українських доріг після зими 2018 року є рекордно поганим через погодні умови і «хронічне» недофінансування галузі.

    «Одним з головних ворогів доріг є переходи через нуль градусів. За оцінками експертів, минула зима була найскладнішою за останні роки. В Україні протягом зимового періоду зафіксовано 53 переходи через нуль градусів… В Україні, Польщі, Білорусі особливості клімату провокують сильне руйнування доріг», – повідомив керівник Державного агентства автомобільних доріг України Славомір Новак.

    А поки й далі будемо все спихувати на погоду, кліматичні особливості та дощ, який потрапляє у тріщіни асфальту, хочеться побажати терпіння нам всім. Неможливо побудувати дороги за тиждень чи навіть за рік. Особливо в тих умовах, які зараз склалися в Україні. Чи є «світло в кінці тунелю» українських доріг – питання залишається відкритим.

    При цьому заробітна плата керівника Укр Автодору майже 800 тисяч гривень і навряд чи після звільнення він залишиться в Україні (приклад його співвітчизника, колишнього керівника Укрзалізниці).

    А обабіч доріг на обочинах українці підраховують збитки від розтрощеної ходової автомобіля, пробитих колес і інших неполадок, викликаних поганими дорогами.

    Очевидно, що на чергових виборах питання стану доріг обов’язково буде в програмах ключових кандидатів і чи виконають вони обіцянки – незрозуміло, але ті, хто є зараз – точно на це не спроможні.

    Поділитися

    Коментарі

  • Підзаголовок
  • Обсуждение закрыто.